Sokakat foglalkoztat a téma, hogy a túlnépesedés ellen a tengerre kellene költözni. Ezt azonban nem mindenhol ideális megvalósítani.

KÉP: EstudioFocacciaPrieto
Sokakat foglalkoztat a téma, hogy a túlnépesedés ellen a tengerre kellene költözni. Ezt azonban nem mindenhol ideális megvalósítani.
KÉP: EstudioFocacciaPrieto
Napsütéses és száraz hidegben télen is élmény lehet a kerékpározás, főleg, ha nem követed el az alábbi hibákat.
KÉP: Pexels
A mostani energiatudatos helyzetben nagyon nem mindegy, hogy milyen állapotban vannak otthonodban a radiátorok. Nézzük, mivel tudnád javítani a helyzetet!
KÉP: Pixabay
Jobb, mint egy elektromos kerékpár vagy roller, mert esőben is remekül használható, de közben meg annyi idő alatt fel lehet tölteni, mint egy laptopot.
KÉP: NimbusOne
Mostanában azoknak is eszükbe jut a falszigetelés, akiknem ez nem áll módjukban, például mert társasházban élnek, és vagy nincs rá pénze a lakóközösségnek, vagy a műemléki jelleg miatt ez nem egyszerű. Ilyenkor jönnek elő a belső falszigetelésre vonatkozó tippek, legalább a nyílászárók körüli falakon.
KÉP: FormUsWithLove
A franciaországi Bordeaux városában felépült egy olyan öko-lakópark, amelynek nemcsak a formája különleges, hanem külső burkolata is többfunkciós.
KÉP: MVRDV
A váratlanul érkező hatalmas mennyiségű csapadék egyelőre gyakran okoz a városokban villámárvizet. A súlyos károkat okozó meteorológiai jelenség hatásairól, az ellene feltétlenül szükséges lépésekről kérdeztem Komárominé Dr. Kucsák Mónika környezetmérnököt, az Óbudai Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Kar adjunktusát.
KÉP: Pixabay
Ez lesz a világ első olyan települése, amely több energiát, ivóvizet és élelmiszert állít elő, mint amennyit elhasznál, ezért nevezik klímapozitívnak. Amikor megépül, az öko- és egészségturizmusból is számíthat bevételre az egyiptomi Nexgen.
KÉP: URB
Ennek a címnek a fele se tréfa, még ha elsőre nehéz is értelmezni az egymás mellé tett szavakat. De mindegyik igaz! Svéd tervezők készítettek egy olyan robogót, amelynek alapanyaga újrahasznosított acél, a karosszériáját pedig lézerrel kivágott elemekből gépi erővel és origami technikával hajtogatják megfelelő alakúra.
Az ausztrál LAVO vállalkozás kifejlesztette a házi hidrogénerőművet, amely forradalmasíthatja az épületek energiaellátását. A nagyobb kazán méretű hidrogénerőmű napelemekkel van összekötve, az ezekből származó tiszta energiával végzi a hidrogéntermelést: vizet bont oxigénre és hidrogénre elektrolízissel. Ami pedig a mi cikkünk szempontjából lényeges: a megtermelt hidrogént nemcsak a lakás vagy iroda energiaellátására lehet fordítani, hanem kerékpármotor meghajtására is.
A LAVO a holland Studio MOM formatervező csapathoz fordult a megkereséssel, hogy fejlesszenek ki egy teherszállító kerékpárt.
A nagyvárosokban ez sokféleképpen bevethető, de a családok is ki tudják használni az előnyeit.
A meghajtás integrálva van a vázba. Mint a tervezők elmondták, ők nem új kerékpárt akartak tervezni, hanem közlekedési eszközt.
A hidrogénüzemű kerékpárt 10 perc alatt lehet feltölteni, és egy töltéssel nagyjából 150 kilométert képes megtenni.
A hidrogéntank az ülés alatt kapott helyet, 1,2 kilogrammot nyom. A kerékpár töltése és üzemelés közben semmilyen károsanyag-kibocsátás nem keletkezik.
A LAVO™ hidrogén energiatároló rendszer (Hydrogen Energy Storage System, HESS) 2021. október 14-én elnyerte az ausztrál Michael Bryce Patron’s Díj formatervezési díját. A HESS 40 kWh zöld energiát képes előállítani és tárolni, ami egy átlagos ausztrál háztartás kétnapi energiaigénye.
365Zö