Jobb, mint egy elektromos kerékpár vagy roller, mert esőben is remekül használható, de közben meg annyi idő alatt fel lehet tölteni, mint egy laptopot.

KÉP: NimbusOne

 

A nagyvárosokban az úgynevezett utolsó mérföld (last mile) a legkritikusabb táv abban a tekintetben, hogy az elővárosból beérve tömegközlekedést vegyünk-e igénybe (már ha van), vagy az egészen otthonról menjünk autóval. Amennyiben a célállomásunkig tartó táv utolsó szakaszán nem tudunk kényelmesen utazni, hajlamosak leszünk arra, hogy erre hivatkozva meg se kíséreljünk tömegközlekedéssel, bérelhető kerékpárral, elektromos rollerrel vagy gyalog odajutni, hanem bizony kizárólag a saját járművünkkel leszünk hajlandóak elindulni.

KÉP: NimbusOne

Erre lehet jó megoldás a bérelhető dobozos tricikli, amely csak egy kicsivel nagyobb a kerékpárnál, viszont sokkal kényelmesebb minden szempontból. Ez az amerikai Michiganben fejlesztett Nimbus One, amely majdnem olyan, mint egy elektromos meghajtású mikroautó, csak ennek három kereke van. Belefér egy felnőtt és egy gyerek (vagy kisebb termetű felnőtt) egymás mögé, vagy egy felnőtt és sok csomag. Ami pedig a lenyűgöző tulajdonsága: egy feltöltéssel legalább 150 kilométert képes megtenni, és olyan helyekre is el tud jutni, ahová más villanyjármű nemigen. A jármű 3 másodperc alatt gyorsul fel 50 kilométeres óránkénti sebességre, a csúcssebessége 80 vagy 121 km/h lehet. 

KÉP: NimbusOne

A Nimbus egyedi tulajdonsága, hogy önegyensúlyozó, tehát nem szükséges külön tanfolyam a vezetéséhez, sima jogosítvánnyal vezethető. A 375 kilós pici járművet teletömték biztonsági felszereléssel: mesterséges intelligencia és külső kamerák védik az ütközéstől, ha pedig megtörtént a baj, a bent ülőt normál méretű légzsákok és acélváz védi a sérülésektől. Ezen túl a felszereltséghez ABS, ADAS is tartozik. 

KÉP: NimbusOne

Egy ilyen kicsi autónak az ökológiai lábnyoma is csekély, hiszen a gyártása kevesebb nyersanyagot igényel, kevesebb terhet ró a környezetre. A Nimbus szén-dioxid-lábnyoma csupán harmada egy Tesláénak, és egytizede egy hagyományos belsőégésű személyautóénak. A töltése sem vészes: Level 1 töltővel (3,7kW-ig) 5,4 óra alatt teljesen feltölthető, Level 2 töltővel (7-22 kW) pedig 1,2 óra alatt. 

KÉP: NimbusOne

A Nimbus prototípusának tesztelése zajlik, a gyártása 2023 második negyedévében kezdődik, előrendelést már felvesznek rá Európából és az Egyesült Államokból. Az elektromos háromkerekű induló ára 10 ezer dollár alatt lesz. De a cég sokkal inkább a bérleti konstrukcióra hajt, szerintük úgy nagyobb igény mutatkozna a járműre: havi 200 dollárért rugalmasan bérelni lehet majd közvetlenül a gyártótól. A cég ugyanis nemcsak a közlekedést próbálja újragondolni, hanem a töltési és a fizetési módot is. 

365Zö