Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés
20
máj/2022

8 dolog, ami meg fog változni körülötted, ha kiköltözöl a városból

Sokan döntenek amellett, hogy a városból kiköltöznek az agglomerációba vagy nem túl távoli faluba -- végül is, ha valakinek elegendő hetente-kéthetente egyszer bemennie a munkahelyére, annak ideális lesz a váltás. Ám vannak olyan aspektusai, amelyek meglepetésként érhetik az új lakókat, még akkor is, ha egyik-másik kifejezetten ökotudatos.

otthon lakásfelújítás költözés urbánus életmód vidéki élet közlekedés kerékpár agglomeráció

KÉP: Pixabay


0
Tovább
22
ápr/2022

20 baráti tipp a Föld napjára és azon túl is a zöldebb életért

1990 óta ünnepli a világ a Föld napját, amelyet már 175 országban köszöntenek. A világnap egyik jelmondata: "Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?" Ennek jegyében nézzünk néhány ötletet, amelyekkel apró, de nagy hatású lépésenként alakíthatod át életstílusodat természetbaráttá.

Föld napja természetvédelem takarékosság kert kerékpár

KÉP: Pexels


0
Tovább
14
jan/2022

Milánó lehet Európa kerékpáros fővárosa

Az északolasz nagyváros vezetése jóváhagyta a 200 millió eurós Cambio Biciplan projektet, amely 750 kilométernyi kerékpárutat hoz létre a városban. Négy teljes körutat, 16 sugárirányban haladó utat, illetve a város határvonalán futó négy szélső összekötő utat foglal magában a végső rendszer, amelynek 2035-re készül el. Ebből egyes szakaszok már léteznek, másokat most fognak kialakítani.

kerékpár Milánó légszennyezés urbánus életmód fenntartható közlekedés közlekedés

Bikemi közbiciklik Milánóban. KÉP: Pixabay


0
Tovább
06
nov/2021

Elkészült a világ első hidrogénüzemű kerékpárja

Az ausztrál LAVO vállalkozás kifejlesztette a házi hidrogénerőművet, amely forradalmasíthatja az épületek energiaellátását. A nagyobb kazán méretű hidrogénerőmű napelemekkel van összekötve, az ezekből származó tiszta energiával végzi a hidrogéntermelést: vizet bont oxigénre és hidrogénre elektrolízissel. Ami pedig a mi cikkünk szempontjából lényeges: a megtermelt hidrogént nemcsak a lakás vagy iroda energiaellátására lehet fordítani, hanem kerékpármotor meghajtására is.

hidrogén kerékpár zöld energia megújuló energia környezetvédelem urbánus életmód város Ausztrália LAVO

A LAVO a holland Studio MOM formatervező csapathoz fordult a megkereséssel, hogy fejlesszenek ki egy teherszállító kerékpárt.

hidrogén kerékpár zöld energia megújuló energia környezetvédelem urbánus életmód város Ausztrália LAVO

A nagyvárosokban ez sokféleképpen bevethető, de a családok is ki tudják használni az előnyeit.

hidrogén kerékpár zöld energia megújuló energia környezetvédelem urbánus életmód város Ausztrália LAVO

A meghajtás integrálva van a vázba. Mint a tervezők elmondták, ők nem új kerékpárt akartak tervezni, hanem közlekedési eszközt. 

hidrogén kerékpár zöld energia megújuló energia környezetvédelem urbánus életmód város Ausztrália LAVO

A hidrogénüzemű kerékpárt 10 perc alatt lehet feltölteni, és egy töltéssel nagyjából 150 kilométert képes megtenni. 

hidrogén kerékpár zöld energia megújuló energia környezetvédelem urbánus életmód város Ausztrália LAVO

A hidrogéntank az ülés alatt kapott helyet, 1,2 kilogrammot nyom. A kerékpár töltése és üzemelés közben semmilyen károsanyag-kibocsátás nem keletkezik.

A LAVO™ hidrogén energiatároló rendszer (Hydrogen Energy Storage System, HESS) 2021. október 14-én elnyerte az ausztrál Michael Bryce Patron’s Díj formatervezési díját. A HESS 40 kWh zöld energiát képes előállítani és tárolni, ami egy átlagos ausztrál háztartás kétnapi energiaigénye. 

365Zö


0
Tovább
06
szept/2021

A menetszéltől világít az új kerékpárlámpa

Most őszintén, mikor van szükségünk világításra a kerékpáron? Hát menet közben. Éppen erre lesz jó a még fejlesztés alatt álló új kerékpárlámpa, amelynek elemét a menetszél tölti. A projekt Andy Bestenheider, a New York-i The New School művészeti és kutatóegyetem hallgatójának fejéből pattant ki, aki úgy gondolta, ezt a teljesen hétköznapi tárgyat is újra lehet gondolni a környezettudatosság jegyében. 

kerékpár szélturbina megújuló energia városi életmód közlekedés

Így született a Vento kerékpárlámpa, amely túlmutat önmagán, hiszen az energiaforrás megkérdőjelezésével a jövő zöld technológiáit vetíti elénk. Az utóbbi években a megújuló energiatermelés mindenki számára ismert fogalommá vált. Ez a kerékpárlámpa kicsiben is képes arra, amit nagyobb léptékben már megszoktunk. 

kerékpár szélturbina megújuló energia városi életmód közlekedés

A menetszél által töltött kerékpárlámpa úgy néz ki, mint egy miniatűr szélturbina, és úgy is működik: a haladás közben keltett szél hatására forog. Ezt a mozgási energiát a generátor elektromágneses indukció révén alakítja elektromos árammá, amelyet az akkumulátor tárol és a lámpa működéséhez használ. 

kerékpár szélturbina megújuló energia városi életmód közlekedés

A készülék újrahasznosított alumíniumból és plexiből készülne. Kényelmesen elhelyezhető a kormány közepén. A tervek szerint nemcsak egyenletes fényt, hanem villogót is lehet rajta kapcsolni. A 3D-modellezés után a gyártása akár a következő hónapokban elindulhat. 

via YankoDesign

HKZs


0
Tovább
21
júl/2021

Ebben a könyvtárban elektromos triciklit is lehet kölcsönözni

Méghozzá ingyen! A könyvtárosok ugyanis arra gondoltak, ahhoz, hogy egy átlagember el tudja dönteni, összespórolná-e a pénzt egy elektromos kerékpárra vagy teherhordó triciklire, először szeretné azt kipróbálni.

Így aztán a helyi klímastratégiai civil program által az EU-tól (70%) és a helyi önkormányzattól (30%) gründolt keretből beszereztek három e-triciklit a kedves olvasóknak: két dobozosat (belefér a heti bevásárlás) és egy riksát, amellyel maximum két fő szállítható.

KÉP: Joensuu Climate

A könyvtár sajnos kicsit messze van tőlünk, a finnországi Joensuu városában. 2021 májusa óta a nagykorú könyvtártagok egy-egy hétre díjmentesen kikölcsönözhetik a háromkerekű elektromos kerékpárokat, és az érdeklődés töretlen - nyilatkozta a médiának Miia Oksman helyi könyvtáros. Konkrétan sorban állnak az emberek. 

Ez teljesen érthető is. Egy elektromos kerékpár árcéduláján Magyarországon is hatjegyű szám áll, jó lenne többféle élethelyzetben is kipróbálni, mielőtt kifizetnénk az árát. Bírja-e majd azt a durva emelkedős szakaszt hazafelé? Tudom-e elég ügyesen gyorsítani vagy fékezni? Hány kilométer után merül le az akksi?

Az ilyen kérdések többségét valószínűleg nem is azok teszik fel, akik gyalogos-tömegközlekedéses életről váltanának elektromos kerékpárra, hanem azok, akik autóból szállnának át a nyeregbe.

A finn könyvtári rendszerben a kerékpár elég gyakori kölcsönözhető tételnek számít. Nemcsak könyveket tartanak, hanem a lézervágótól a varrógépen át a zongoráig egy sor olyan eszközt is, amire alkalmanként mindenkinek szüksége lehet. Elektromos kerékpárt egyelőre csak Joensuuban lehet kölcsönözni. A könyvtárból kölcsönözhető minden tétel ingyenes, nincs letéti díj sem, viszont ha sérülés esik a kölcsönzött tételen, azt meg kell téríteni. 

A joensuui könyvtár szeptemberre használati statisztikákkal készül, hátha azok nyomán más finn könyvtárak is felveszik kínálatukba az elektromos kerékpárt. Joensuu jelentős egyetemi város, Európa erdészeti fővárosának is nevezik, mivel itt található az Európai Erdészeti Intézet. A 76 ezer lakosú város 2025-ig szeretné elérni a karbonsemlegességet, ehhez biztos nagy lökést ad, ha egyre többen ülnek át autóból elektromos kerékpárra. Valószínűleg többen tennék ezt (pláne egy kis kormányzati segítséggel), mint ahányan belsőégésű autóból elektromos autóba. 

HKZs


0
Tovább
20
ápr/2021

Ideje volna feltalálni az ideális bringás esernyőt!

Elég bosszantó, ha az ember azért nem mer elindulni otthonról kerékpárral, mert csöpörög az eső, aztán félóra múlva már hétágra süt a Nap. Ilyen labilis időjárás esetén jönne jól egy kerékpárra szerelhető esernyő. Az utóbbi években több fejlesztés is készült, de mintha egyik sem volna az igazi – pedig komoly üzleti lehetőség van benne. Nézzük az eddigi, ismertebb ötleteléseket!

SENZ

A holland cég egyedi alakú ernyőket gyárt, amelyek állításuk szerint akár viharban, 130 km/h szélben is kitart. Az ernyő kormányra szerelhető változata nagyon jól néz ki, kérdés, menet közben mennyire véd az eső ellen.

LEAFXPRO

2016-ban nagyot ment a médiában a brit csapat ötlete, de a közösségi adománygyűjtő oldalon a szükséges indulótőke 16 százaléka jött csak össze. Pedig szuper jónak néz ki, elöl és hátul is véd az eső ellen. Akkor mi volt a baj?

VELTOP

A francia cég többféle aluvázas ernyőt gyárt, gyerekszállító bringához, rekumbens kerékpárhoz, de még kerekesszékhez valót is. Úgy reklámozzák, hogy ezek védenek az eső, a hideg és a napsütés ellen is. Átszámolva 100-130 ezer forintért rendelhető egy ilyen ernyő, ez nem túl baráti ár.

BUB-UP

Szintén francia márka (Rainjoy néven is), a karikára összehajlítható drótvázas szennyeszsákok elvén alapul. Az ára nem vészes, 120 euró. Meg is kérdeztem róla egy szakértőt, de attól tart, ha elmegy mellette egy busz, akkor annak menetszele belekaphat az ernyőbe, és kibillentheti a kerékpárost. 

NO NAME

Már a színéből is ki lehet találni, hogy ez igazi kínai gyártmány. Márkaneve nincs, és annyit lehet tudni róla, hogy véd a szél ellen. Az ára 7-8 dollár is lehet, de ehhez ötven darabot kell rendelni, és a Magyarországra történő szállítás további tárgyalást igényel. Viszont cipzáras!

UNDER-COVER

A német találmány lényegében egy óriásernyő, amelynek egyik oldalán kapucnis lyuk van: a lyukon kidugod a fejed, a kapucnit ráhúzod, és már védve is vagy az esőtől. Mondjuk szemüvegeseknek nem kifejezetten optimális. 

Szóval, mint látható, vannak lehetőségek a témában, ideje volna egy valóban használható, lehetőleg újrahasznosított alapanyagból készülő (vagy újrahasznosítható), megfizethető bringaesernyőt feltalálni.

Hiver't-Klokner Zsuzsanna
 


0
Tovább
18
feb/2021

Két perc alatt elektromos kerékpárod lesz az univerzális készlettel

Mindössze két perc és négy mozdulat szükséges ahhoz, hogy különösebb szakértelem nélkül bárki elektromossá alakítsa a saját kerékpárját: 1. beteszed az új első kereket, 2. felcsatolod az akkumulátort, 3. rögzíted a pedálszenzort, 4. összedugod a kábeleket. 

A spanyol Unlimited Engineering csapat univerzális készlete majdnem minden kerékpárra felszerelhető. A 2020 júniusában közösségi adományokból elindított gyártás már javában folyik, napokon belül megkapják készletüket az első megrendelők. 

Az alapkészlet 3 kg pluszsúlyt jelent, és a következőket tartalmazza: első kerék 250 wattos motorral, 52V 3Ah 150Wh akkumulátor, gyorsrögzítő az akkumulátorhoz, vezeték nélküli pedálszenzor. Ezzel egy töltéssel 35 kilométert lehet megtenni, legfeljebb 25 km/h sebességgel. 

Az erősebb készlet 4 kg súlyú, abban is különbözik, hogy annak 52V 7Ah 350Wh az akkumulátora, ennek megfelelően akár 85 kilométer lehet a hatótávolsága. A kisebb akkumulátort 2 óra alatt, a nagyobbat 3 óra alatt lehet feltölteni.

Hogy kinek drága vagy olcsó az Unlimited készlete, az majd eldől: az alapkészlet nagyjából 233 ezer forintért (649 euróért) rendelhető, míg az erősebb kit nagyjából 287 ezer forintért (799 euróért).

A videós élménybeszámolókat elnézve azonban nagyon klassznak látszik a két év garanciával érkező fejlesztés.

KÉPEK: Unlimited Engineering

HKZs


0
Tovább
23
jan/2021

Kerékpáros sisak kell? Ne vásárolj, hanem növessz egyet!

A műanyag helyettesítésére többféle természetes anyag szóba jöhet, például a gombafonalak szövedéke, a micélium. Ezt számtalan helyen és módon tesztelik, az építőipartól kezdve a divatig (például döbbenetesen élethű műbőr készítéséhez). Egy új projekt, a Grow It Yourself Helmet pedig lehetővé teszi, hogy az ember maga növessze meg a fejének megfelelő méretű sisakot micéliumból.

kerékpár micélium műanyag

Bár a külleme le sem tagadhatná a származását, fejlesztői állítják, hogy megfelelő védelmet nyújt a fizikai sérülések ellen. S mivel lélegző anyag, nem fülled be alatta a fejbőr. A micéliumsisak olcsó és természetes módon tűzálló is (bár ahhoz elég gyorsan kell tekerni, hogy ez kiderüljön).

kerékpár micélium műanyag

Az talán a legszuperebb benne, hogy teljes mértékben komposztálható. A biosisak micélium és széna keverékéből készül, és nagyjából egy hónap alatt bomlik le a komposztban. 

kerékpár micélium műanyag

A NOS Design és a Polybion együttműködésével kifejlesztett micélium sisakot minden korosztálynak ajánlják, de a tervezők szerint kifejezetten a gyerekeknek lehet hasznos, akik fejlődésük során többször is kinövik a sisakjukat.

kerékpár micélium műanyag

A sisakhoz szükséges gombafonalakat akár a kertünkben is növeszthetjük, de ki lehetne adni vidéki bérmunkába, és ezzel  új munkalehetőséget teremtene, összegzik a fejlesztők.

kerékpár micélium műanyag

VIA Inhabitat


0
Tovább
30
dec/2020

Hogyan kell kerékpározni a fogyáshoz?

Aki az újévben azért is többet szeretne kerékpározni, hogy mielőbb ledobja a téli mackóhájat, annak érdemes megfontolnia a profik tanácsait.

Giphy

Mivel a kerékpározás kardió mozgás, ennek megfelelően a súlyvesztéshez bizonyos ideig, sebességgel, gyakorisággal kell végezni. A zsírégetéshez átlagosan egy óra kerékpározás javasolt, de minimum 30 perc. Akárcsak a tempós gyaloglás (szintén kardió sport) esetében, nagyjából 20 perc után indul be a kalóriák égetése. Az NDTV az alábbi tippeket ajánlja a kerékpáros edzésekhez:

1. Kezdd sík terepen
Ha az időjárás megengedi, akár januárban is sokat lehet a szabadban kerékpározni. De a szervezetednek hozzá kell szoknia a sporthoz, és ennek érdekében csak fokozatosan szabad növelni a terhelést. Hegyi szakaszokra, megterhelőbb sebességtartományban csak néhány hét után ajánlott menni, és akkor is csak 20-30 perces távokra. 

Unsplash

2. Kerékpározás előtt és után is nyújts
Ez különösen szabadban történő kerékpározás esetén fontos. Az út ugyanis tele lehet kátyúkkal, járdaszegélyekkel, egyéb döccenőkkel, és a csigolyáid, az ízületeid telibe kapják a rázkódásokat. A sérülések megelőzése érdekében óvatosan végezz dinamikus nyújtásokat kerékpározás előtt és után. A végtagok nyújtása, a csukló, váll, boka, térd átmozgatása mellett ne feledkezz meg a hátadról sem!

3. A súlyvesztéshez távolság kell
Alkalmanként nagyjából 20-30 kilométert kell tekerni ahhoz, hogy fogyjunk. De a távolság mellett az időtartam is számít (ld. fent), azaz a kerékpározás tartson legalább egy óráig.

TIPP: Az utcai kerékpárodat átalakíthatod szobakerékpárrá egy sportáruházban kapható edzőgörgővel.

4. Az intenzitáson múlik az állóképesség
Kültéri kerékpározásnál a forgalom és az útviszonyok befolyásolják a kerékpározás tempóját. Ha szabad az út, akkor sem érdemes ész nélkül tekerni. Sokkal hasznosabb, ha egy percig gyorsan, majd egy percig lassan tekersz, és közben a karácsonyra kapott okosórádon néha megnézed a pulzusodat is: a lassú szakaszokban lehet percenként 110, amit felpörgetsz 130-ra, ezt fenntartod 10 másodpercig, majd visszalassulsz 110-re. Ezzel erősíted a szívedet és fejleszted az állóképességedet.  

5. Edzés előtt súlyzózz
A kerékpározás fejleszti a lábizmokat, de ha fokozni akarod a fogyás ütemét, akkor érdemes súlyzóznod is. Fontos, hogy a súlyzózást a kerékpározás előtt végezd, mert utána esetleg már túl fáradt lennél hozzá. Kerékpározás előtt 15-30 percig súlyzózz, ezzel viszont csökkentheted a kerékpározás ajánlott egyórás időtartamát 45-30 percre. 

Figyelem! Ezek csak általános javaslatok, bármilyen egészségügyi probléma esetén kerékpározás előtt érdemes szakember és/vagy háziorvos véleményét kikérni. 
 


0
Tovább
«
12345

365 környezettudatos ötlet

blogavatar

Minden, ami zöld: környezetvédelem, ökotudatos élet, fenntartható fejlődés. Tippek a nagyvilágból a klímaváltozás hatásainak enyhítésére, hétköznapi ötletek a zéró kibocsátású háztartáshoz. Elérhetőség: 365zoldotlet(kukac)gmail(pont)com

Címke felhő

újrahasznosítás (195),otthon (138),fenntarthatóság (100),közlekedés (64),energiatakarékosság (62),kert (62),környezetvédelem (60),műanyag (48),légszennyezés (46),hulladék (43),természetvédelem (42),napelem (39),környezettudatosság (36),környezetszennyezés (36),kerékpár (35),napenergia (35),városi életmód (34),megújuló energia (33),klímaváltozás (32),fenntartható építészet (29),globális felmelegedés (29),koronavírus (26),urbanisztika (25),PET-palack (25),karácsony (24),szén-dioxid-kibocsátás (21),mezőgazdaság (19),természet (18),hőszigetelés (18),gyerek (17),fűtés (16),építészet (16),városi közlekedés (16),divat (15),komposzt (15),nyár (15),autó (15),konyha (14),kutya (14),klímaválság (14),növény (13),élelmiszer (13),LED (13),szemét (13),tömegközlekedés (13),hulladékhasznosítás (13),egészség (12),ecet (12),szelektív hulladékgyűjtés (12),Ozone zöld díj (11),CO2 (11),szódabikarbóna (11),víztakarékosság (11),élelmiszerpazarlás (11),takarékosság (10),ajándék (10),barkácsolás (10),urbánus életmód (9),papír (9),szélenergia (9),WWF (9),Kína (9),művészet (9),elektromos autó (9),tél (9),szélturbina (9),ivóvíz (9),csomagolás (8),hulladékgyűjtés (8),Párizs (8),raklap (8),természetes gyógymód (8),levegőminőség (8),levegőszennyezés (8),lakásfelújítás (8),szén-dioxid (8),allergia (8),stressz (7),takarítás (7),lakberendezés (7),háztartás (7),Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (7),vásárlás (7),ételpazarlás (7),almaecet (7),Hulladék Munkaszövetség (7),komposztálás (7),illóolaj (7),mobiltelefon (7),biogáz (7),Hollandia (7),vegán (6),városi élet (6),étel (6),gyümölcs (6),macska (6),növényvédelem (6),ökolábnyom (6),szúnyog (6),Föld napja (6),biodiverzitás (6),Budapest (6),szmog (6),erdő (6),Magyar Telekom (6),alga (6),VOC (6),környezetbarát (6),Kanada (6),New York (6),játék (6),beporzás (5),városi hősziget (5),virág (5),város (5),testről és lélekről (5),ruha (5),urbanizáció (5),busz (5),pályázat (5),faültetés (5),karácsonyfa (5),bioüzemanyag (5),Greenfo (5),Ökoszolgálat (5),szélerőmű (5),Föld órája (5),zajszennyezés (5),sport (5),térkép (5),méh (5),víz (5),bútor (5),szelektív hulladék (5)

Archívum