PR-cikk
ÜTEMTERVNEK MEGFELELŐEN HALADNAK A MUNKÁK A HÍDREKONSTRUKCIÓS PROGRAM I/3. ÜTEMÉBEN.
A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló Hídrekonstrukciós program keretén belül eddig hat darab műtárgyat építettek át, a projekt I/3. ütemében további három híd újul meg. Az átépítés a vasúti közlekedés – egy vágányon történő – folyamatos fenntartása mellett folyik.
KÉP: NIF Zrt.
Farmoson a Hajta-patak-híd teljes teherhordó szerkezete megújul, ezzel a műtárgy alkalmassá válik a 160 km/h sebességű szerelvények átvezetésére is. További fejlesztésként szélesebb és biztonságosabb üzemi járda épül. A híd átépítése két ütemben zajlik: az I. ütem (a jobb vágány hídszerkezet átépítése) 2020. június 20. és 2020. augusztus 30. között valósult meg, míg a II. ütem (a bal vágány hídszerkezet átépítése) tervezetten 2021 nyarán történik.
A tápiógyörgyei Tápió-patak-híd felszerkezet átépítése 2020. augusztus 31-től vette kezdetét. A jobb vágány elbontása és átépítése befejeződött, a 2020. október 24-i sikeres forgalomba helyezést követően megindult a vonatforgalom a jobb vágányon. Jelenleg a bal vágány felszerkezet bontása zajlik.
A tápiógyörgyei Ilike-ér-híd munkái előreláthatóan 2021 tavaszán kezdődnek el.
KÉP: NIF Zrt.
A hidak olyan korúak és műszaki állapotúak, hogy a rendszeres karbantartás ellenére is esedékessé vált teljes felújításuk. A fejlesztésnek köszönhetően nem csak a hidak újulnak meg, hanem a távlati sebesség és a tengelyteher-emelés is lehetővé válik.
A műtárgyak Natura2000-es területen találhatóak, így a kivitelezés során különösképpen törekedni kell az élővilág és a mezőgazdasági területek megóvására.
A korszerűsítés a közlekedés, azon belül a kötöttpályás közösségi rendszer szolgáltatási színvonalának fejlesztését szolgálja, ezáltal nemzetgazdasági érdekek és célok megvalósítását támogatja.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg. A kivitelezést az A-Híd Zrt. végzi.