A tavasz közeledtével egyre több a kerékpáros az utakon, akik számára jó hír, hogy újabb eszköz áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy biztonságosan biciklizhessenek. A statisztikák szerint ugyanis a kerékpáros balesetek 50 százaléka oldalirányból és elölről következik be, mert arrafelé nem világít lámpa.
Azért jobb a szelvényekből álló matrica a folytonos öntapadós szalagnál, mert a kerekek forgása révén mozgó fényminta sokkal feltűnőbb lehet a járművezetők számára.
A különleges üveg mikrogyöngy alapú matrica 360 fokban képes visszavetni a fényt, vagyis haladás közben minden irányból látható, ellentétben a jelenleg használatos kerékpáros prizmákkal.
A magyar KRESZ szerint a kerékpárt kötelező felszerelni elöl egy fehér, hátul egy vagy két piros színű, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú fényvisszaverővel, és legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ–EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon.
Tudományos vizsgálatok szerint egy hagyományos fényvisszavető matrica utcai világításbál 229,74 méterről, esőben 146,47 méterről teszi láthatóvá a kerékpárost.
A Wheel Flash matrica fejlettebb megoldás a hagyományos prizmás matricáknál, és nemcsak messzebbről, minden irányból láthatóvá teszi a kerékpárost, hanem a mikroszkopikus méretű üveggyöngyöknek köszönhetően nappali fénynél is fehéren világít a matrica. A francia tervezésű, Dél-Koreában gyártani tervezett jelzőmatrica a Kickstarter közösségi adománygyűjtő oldalon pár nap alatt elérte a kívánt indulóösszeget, lehet reménykedni, hogy hamarosan rendelhető lesz.