Mind többen vásárolnak elektromos autót, és ezzel egyre problémásabb szabad töltőállomást találni a városban. Ha pedig útközben kellene tölteni az autót, az egyéb kényelmetlenségekkel is járhat (időveszteség, útvonal áttervezése stb.). Egészen addig, amíg el nem készül egy szöuli mérnökcsapat fejlesztése: a drón, amely odarepül az autónkhoz, és akár parkolás közben bárhol, akár menet közben képes tölteni az akkumulátort.
A dél-koreai fejlesztők (Joonpyo Hong, Jayoung Koo, Yang Dong Wook és & Dongjae Koo) NEBO-nak nevezték el töltődrónjukat. Az autó érintőképernyős fedélzeti rendszerére (és okostelefonra is) készített alkalmazással megrendeljük a drónt.
Ez érkezéskor kamerájával és ultrahangos segítséggel azonosítja az autónkat, leszáll a tetejére és elektromágnesekkel rögzíti magát.
Majd mágneses indukciós töltéssel elkezdi tölteni az akkumulátort.
Hasonló elv alapján, mint az útburkolatba süllyeszthető indukciós töltő, amely szintén vezeték nélkül is menet közben képes tölteni az akkumulátort.
A drón rotorjai úgy néznek ki mint a lapát nélküli ventilátorok, és feltehetőleg hasonló elv alapján működnek: beszívják a levegőt az egyik oldalon, a gyűrűs nyíláson körben felgyorsítják a levegő áramlását, majd kinyomják a megfelelő irányba.
Eközben a drón körüli levegőtömeg is bekerül a légáramba, vagyis sokkal erőteljesebbé válik a rotor működése. Parkolóállásban a drón behúzza a rotorokat.
A NEBO nemcsak arra lesz képes, hogy odarepüljön egy járműhöz töltésre, hanem például hogy menet közben érkezve elkezdje tölteni az autót, és közben elnavigálja a legközelebbi töltőállomásra. Amikor a feladatát elvégezte, felszáll és visszarepül a bázisállomására.
Nyilvánvalóan ilyen drónokhoz országos hálózatot érdemes kiépíteni, ahol tárolni és tölteni lehet a drónokat.
De mivel NEBO sokkal kisebb, mint egy autó, azért egy autónyi helyen akár tíz drónt is lehet tölteni: máris kifizetődő lenne a bázisállomások hálózatát kiépíteni.
HKZs