Stefan De Crook (azaz Strook) belga festő- és szobrászművész négy évvel ezelőtt kezdett hulladék faanyag újrahasznosításával geometrikus formák-ból álló mozaikképeket alkotni. Először csak faliképeket konstruált, majd 70 éves édesapja segítségével nagyméretű mozaikokat is megvalósított.
Ezek a képek kicsit hasonlítanak a kínai puzzle-nak nevezett tangramra, amely sokszögekből különféle alakzatokat összehozni, olykor a puszta időmúlatáson túl komoly matematikai problémákra is megoldást keresve.
A művész a város építkezéseit járja, és begyűjti a kidobott faanyagot. Ezt azután válogatja, de a védőlazúrozáson túl más módon nem változtatja meg a felszínét: éppen a kopottság, elhasználtság, az "idő vasfogának rágása" teszi különlegessé az alapanyagot.
Strook legújabb munkája a The Crystal Ship művészeti fesztiválra készült, és egy épületet díszít a belgiumi Ostendben.
A város tavaly húsvét előtt rendezte meg először a köztéri művészeti fesztivált, és mivel 50 ezer látogató érkezett az egyhetes rendezvényre, a polgármester úgy döntött, hogy ezentúl évente helyet adnak a program-nak, mert eredetileg biennáléban gondolkodtak. Ennek keretében a világ számos országából érkeztek április első hetében neves kortárs street art (utcai falfestő) művészek. 2018-ra már 60 modern alkotást szeretnének Ostend közterein látni.
Noha Strook faportréi nélkülözik a pontos arcvonásokat, a gondosan válogatott (eredeti festésű) színkompozíció és mintázat így is egyedi hatást kelt, és teret nyit a fantáziánknak: vajon hogyan nézhet ki az élő modell, mennyire ismernénk fel, ha odaállna a kép mellé?
További gondolatébresztő alkotásokat találni Strook Instagram oldalán.
Wood & Paint from Stefaan De Croock on Vimeo.