A nyár folyamán több elektromos kerékpár újdonságról lehetett hallani, ezeket gyűjtöttük csokorba - egy vicces meglepetéssel.
KÉP: Pixabay
A nyár folyamán több elektromos kerékpár újdonságról lehetett hallani, ezeket gyűjtöttük csokorba - egy vicces meglepetéssel.
KÉP: Pixabay
Június 3. a barátság világnapja (az ENSZ kezdeményezésére), amelyet egy buddy bike-on is meg lehet ünnepelni.
KÉP: Instructables
Szemezgetünk a legötletesebb kerékpáros kellékek között, mert a drótszamár is megérdemli, hogy az új szezon indulására kapjon valami ajándékot.
KÉP: Unsplash
Napsütéses és száraz hidegben télen is élmény lehet a kerékpározás, főleg, ha nem követed el az alábbi hibákat.
KÉP: Pexels
Ha az időjárás engedi, télen is lehet kerékpározni, de a drótszamár megfelelő tárolásáról ajánlott gondoskodnunk.
KÉP: Unsplash
Sokan döntenek amellett, hogy a városból kiköltöznek az agglomerációba vagy nem túl távoli faluba -- végül is, ha valakinek elegendő hetente-kéthetente egyszer bemennie a munkahelyére, annak ideális lesz a váltás. Ám vannak olyan aspektusai, amelyek meglepetésként érhetik az új lakókat, még akkor is, ha egyik-másik kifejezetten ökotudatos.
KÉP: Pixabay
1990 óta ünnepli a világ a Föld napját, amelyet már 175 országban köszöntenek. A világnap egyik jelmondata: "Ki mondta, hogy nem tudod megváltoztatni a világot?" Ennek jegyében nézzünk néhány ötletet, amelyekkel apró, de nagy hatású lépésenként alakíthatod át életstílusodat természetbaráttá.
KÉP: Pexels
Az északolasz nagyváros vezetése jóváhagyta a 200 millió eurós Cambio Biciplan projektet, amely 750 kilométernyi kerékpárutat hoz létre a városban. Négy teljes körutat, 16 sugárirányban haladó utat, illetve a város határvonalán futó négy szélső összekötő utat foglal magában a végső rendszer, amelynek 2035-re készül el. Ebből egyes szakaszok már léteznek, másokat most fognak kialakítani.
Bikemi közbiciklik Milánóban. KÉP: Pixabay
Az ausztrál LAVO vállalkozás kifejlesztette a házi hidrogénerőművet, amely forradalmasíthatja az épületek energiaellátását. A nagyobb kazán méretű hidrogénerőmű napelemekkel van összekötve, az ezekből származó tiszta energiával végzi a hidrogéntermelést: vizet bont oxigénre és hidrogénre elektrolízissel. Ami pedig a mi cikkünk szempontjából lényeges: a megtermelt hidrogént nemcsak a lakás vagy iroda energiaellátására lehet fordítani, hanem kerékpármotor meghajtására is.
A LAVO a holland Studio MOM formatervező csapathoz fordult a megkereséssel, hogy fejlesszenek ki egy teherszállító kerékpárt.
A nagyvárosokban ez sokféleképpen bevethető, de a családok is ki tudják használni az előnyeit.
A meghajtás integrálva van a vázba. Mint a tervezők elmondták, ők nem új kerékpárt akartak tervezni, hanem közlekedési eszközt.
A hidrogénüzemű kerékpárt 10 perc alatt lehet feltölteni, és egy töltéssel nagyjából 150 kilométert képes megtenni.
A hidrogéntank az ülés alatt kapott helyet, 1,2 kilogrammot nyom. A kerékpár töltése és üzemelés közben semmilyen károsanyag-kibocsátás nem keletkezik.
A LAVO™ hidrogén energiatároló rendszer (Hydrogen Energy Storage System, HESS) 2021. október 14-én elnyerte az ausztrál Michael Bryce Patron’s Díj formatervezési díját. A HESS 40 kWh zöld energiát képes előállítani és tárolni, ami egy átlagos ausztrál háztartás kétnapi energiaigénye.
365Zö
Most őszintén, mikor van szükségünk világításra a kerékpáron? Hát menet közben. Éppen erre lesz jó a még fejlesztés alatt álló új kerékpárlámpa, amelynek elemét a menetszél tölti. A projekt Andy Bestenheider, a New York-i The New School művészeti és kutatóegyetem hallgatójának fejéből pattant ki, aki úgy gondolta, ezt a teljesen hétköznapi tárgyat is újra lehet gondolni a környezettudatosság jegyében.
Így született a Vento kerékpárlámpa, amely túlmutat önmagán, hiszen az energiaforrás megkérdőjelezésével a jövő zöld technológiáit vetíti elénk. Az utóbbi években a megújuló energiatermelés mindenki számára ismert fogalommá vált. Ez a kerékpárlámpa kicsiben is képes arra, amit nagyobb léptékben már megszoktunk.
A menetszél által töltött kerékpárlámpa úgy néz ki, mint egy miniatűr szélturbina, és úgy is működik: a haladás közben keltett szél hatására forog. Ezt a mozgási energiát a generátor elektromágneses indukció révén alakítja elektromos árammá, amelyet az akkumulátor tárol és a lámpa működéséhez használ.
A készülék újrahasznosított alumíniumból és plexiből készülne. Kényelmesen elhelyezhető a kormány közepén. A tervek szerint nemcsak egyenletes fényt, hanem villogót is lehet rajta kapcsolni. A 3D-modellezés után a gyártása akár a következő hónapokban elindulhat.
via YankoDesign
HKZs