Egy átlagos keresetű dolgozó jövedelmének majdnem felét költi közlekedésre - állítja a Levegő Munkacsoport.
Átlagos személygépkocsi-használat mellett Budapesten nincs gazdasági racionalitása az autó fenntartásának. Ennél költségtakarékosabb a közösségi közlekedés, a kerékpár, szükség esetén a taxi vagy az autóbérlés - mondta el Horváth Zsolt, a Levegő Munkacsoport igazgatója, a kampány vezetője a Nemzetközi Autómentes Naphoz kapcsolódó, Hagyd otthon az autódat! Című kampány zárórendezvényen.
Egy átlagkeresettel, azaz havi nettó 135 ezer forinttal rendelkező személy éves jövedelmének körülbelül 44 százalékát közlekedésre költi. Ha valakinek ekkora jövedelme van, minden munkanapon legalább két óra időmegtakarítást kellene elérnie ahhoz, hogy megérje autót fenntartani, de ez a fővárosban nagyon ritka. A havi bruttó félmillió forintot kereső személynél is legalább egy óra időmegtakarításnál rentábilis a saját gépkocsi.
A Levegő Munkacsoport becslése alapján a fővárosi forgalomban napi 150 ezer személygépkocsival kellene kevesebbnek közlekednie ahhoz, hogy a város egészségesebb legyen, a jelenlegi állapot szerint azonban napi 500-700 ezer gépkocsi rója az utcákat.
A 13 hónapig tartó program alatt a szervezet tagjai több mint háromezer embert kérdeztek meg autóhasználási szokásukról, a kampány hatására hozzávetőleg 1300 ember tette le a kocsit.
A 9. Európai Mobilitási Hét rendezvénysorozatába illeszkedő Autómentes hétvégén az érdeklődőket számos program szórakoztatta a forgalom elől lezárt Andrássy úton szombaton és vasárnap.
A teljes cikk az alábbi oldalon olvasható!