Lezárult a Levegő Munkacsoport "Hagyd otthon az autódat - kampány a fenntartható közlekedésért" címmel 2010 elején indított szemléletformáló kampánya. A civil szervezet becslése szerint több mint ezer ember választott ennek hatására alternatív közlekedési eszközt az autó helyett. A végcél ugyan még messze van, a Levegő munkatársai mégis pozitívnak értékelik az elért eredményeket.



Horváth Zsolt, a Levegő Munkacsoport igazgatója szerint a kampány sikere azt igazolja, hogy a budapesti lakosok nyitottak a téma iránt. "Régóta tudjuk, hogy a gépjármű-közlekedés milyen egészségügyi és környezeti károkat, milyen tarthatatlan közlekedési szituációkat okoz a nagyvárosokban. Ez ellen egy módon lehet védekezni: ha kevesebb autó fut az utakon, és a lakosság egyre inkább az alternatív közlekedési eszközöket kezdi használni."
 
A Levegő Munkacsoport adatai szerint ma Budapesten mintegy 600 ezer autó közlekedik napközben, s legalább százezerrel kevesebb jármű kellene ahhoz, hogy jelentősen csökkenjenek a torlódások, a forgalom folyamatossá váljon, s ezzel csökkenjen a légszennyezés és a zaj.
 
Ezért tekinti a szervezet legfőbb feladatának az alternatív közlekedési eszközök népszerűsítését. "Minél többször mondjuk el az embereknek, hogy milyen előnyökkel jár, ha autózás helyett átszállnak a tömegközlekedési járművekre, kerékpároznak vagy gyalogolnak, annál többen fogják megérteni - fogalmaz Horváth. - Budapesten kétmillió okos ember közlekedik nap mint nap. Örömünkre szolgál, hogy ezúttal nem rossz híreket közölhetünk, hanem elmondhatjuk, hogy üzenetünk célba ért, és van remény arra, hogy csökken Budapest és agglomerációjának légszennyezettsége. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben még többen fogjuk élvezni az autózáson kívüli közlekedési formák előnyeit" - mondja a szakember.
 
A 2010. februárban indított reklámkampány során a Levegő Munkacsoport óriásplakát-, rádió-, jármű- és kerékpáros hirdetések segítségével hívta fel az emberek figyelmét személyes döntésük fontosságára. A civil szervezet "Hagyd otthon az autódat" kampánya a Közép-magyarországi Operatív Program (KMOP) keretében, az Európai Unió támogatásával valósult meg.