Decemberben minden reklám- és marketingeszköz arra ösztönöz, hogy minél több pénzt szórjunk el a különféle akciókban és vissza nem térő kedvezményes lehetőségekben. A vásárlásösztönzés szakmai gurui most azt is kitalálták, hogy meg kellene változtatni a bevásárlókocsik fogórúdját, és helyette inkább két oldalra egy-egy fogantyút érdemes felszerelni: ezekkel ugyanis másképp toljuk a kocsit (ld. a képet lejjebb).

KÉP: Pixabay

Az áruházak most már egészen komoly pszichológiai hadviselést folytatnak a gyanútlan vásárlók ellen, kiváltképp az ünnepi időszakban. Egy friss vizsgálat szerint nem eléggé ösztönzi a vásárlást a tolórúddal felszerelt bevásárlókocsi, azzal ugyanis a tricepsz-izmokat mozgatjuk, amitől tudat alatt bekapcsol az "eltolás" érzet az agyukban, és ennek hatására képesek vagyunk nemet mondani a ránk tukmált árura is, pláne, ha már tele a kocsi. Alul a kép baloldalán a hagyományos bevásárló kocsi látható, jobb oldalon pedig  a vásárlásösztönző.

Amennyiben viszont a kocsi szélére teszik a fogantyúkat, azokat úgy fogjuk meg, mintha egy talicskát akarnánk megtolni, közben a bicepsz-karizmaink dolgoznak. Ennek hatására viszont akár 25 százalékkal többet pakolunk a bevásárlókocsiba a City University of London kutatói szerint. Érdekes belegondolni, hogy valóban ilyen egyszerűen működünk-e. Most már viszont, hogy ezt is tudjuk, úrrá tudunk lenni a fölösleges vásárláson. Legalábbis reméljük...

365Zö