A karbonvédjegy termékjelölést már több nyugat-európai ország használja, kísérleti jelleggel több cég is bevezette a termékein a klímaváltozás elleni kötelezettségvállalásainak részeként. A képen az Egyesült Királyságbeli Carbon Trust védjegye látható, amely adott termék üvegházhatásúgáz-kibocsátását mutatja meg. A klímaváltozáshoz való emberi hozzájárulás a cégek esetében termékeik és szolgáltatásaik karbon-lábnyomának mérésében és annak csökkentésében nyilvánul meg, amely újabb piacot nyithat a klímaváltozásra érzékeny fogyasztói réteg formájában.

A karbon-lábnyom az ökológiai lábnyom módszertanának finomított formája, a vállalati erőforrások optimális használatának összehangolt, egyfajta "gazdasági szemléletű" specifikációja a fenntartható üzleti modellekben. A vállalatok esetén legtöbbször energia- és költséghatékonyságról van szó, amikor karbon-lábnyomot mérnek, ezért környezeti és pénzügyi indikátorként is jól alkalmazható, ugyanakkor a cégek teljes szervezeti kibocsátásának felmérésével, hatékonysági mutatóként funkcionál a menedzsment felé. Magyarországon a Szent István Egyetem Klímatanácsa folytat a karbonvédjeggyel kapcsolatos kutatásokat.

 

Ajánlat: Karbontudatosság: az alacsony karbonkibocsátású gazdaság mindenki számára kedvező lehet - interjú Fogarassy Csabával, a Szent István Egyetem kutatójával

Forrás: Ma & HolnapForrás: Ma & Holnap